De Klussenbox
DE KLUSSENBOX Klusje? Stuur een appje!
Ik lig laat in de avond in bad als plotseling met een knal de thermostaat van de badkraan af schiet. Het water spuit eruit. En het stopt niet. Badjas aan, naar beneden en de hoofdkraan dichtdraaien. En dan? Eerst dweilen en vervolgens een mailtje sturen aan Harold van Aken van De Klussenbox. En de volgende middag heb ik een nieuwe kraan. Zowel gekocht als vakkundig gemonteerd door Harold. Kwaliteit, service en vertrouwen, dat is waar het bij hem om gaat en ik mocht ondervinden dat hij dit waarmaakt.
Harold wilde altijd al een eigen bedrijf runnen. “Ik ben een laatbloeier,” zegt hij. “Ik heb in de industrie als werkvoorbereider/projectleider gewerkt waardoor ik veel ervaring kon opdoen. Totdat ik er klaar voor was om het helemaal zelf te gaan doen. En dat doe ik nu al twaalf en een half jaar.” Zijn thuisbasis is centraal gelegen, op de Hoenderstraat 16 in Maastricht. De oranje met blauwe gevel valt op en Harold zit er uitnodigend achter de desk. “Het doel van de Klussenbox is Service verlenen,” vertelt hij. “Dat is heel breed maar ik ben ondernemend én heb een brede expertise. We kunnen niet alles, moeten soms ook dingen uitgeven aan andere specialisten. Ik trek bedrijven aan om samen met mij een klus te klaren maar in principe doen we het zelf. En alles op basis van uitstekende Service. Via mail, telefoon of Whatsapp.”
IK GENIET VAN DE TOEGANKELIJKHEID VAN SENIOREN
De Klussenbox neemt kleine klusjes aan maar ook verbouwingen. Zowel bij particulieren als op scholen, in de horeca en bij winkeliers. Daarnaast houden zij zich steeds meer bezig met het concept ‘Veilig Thuis’. “Senioren blijven tegenwoordig langer zelfstandig wonen,” legt Harold uit, “maar dan vereist zo’n woning wel de nodige aanpassingen. Dat is mooi om te doen, ik geniet van de toegankelijkheid van senioren. Als jij aandacht en vertrouwen biedt, krijg je hetzelfde terug. Dat uit zich vaak in mooie sociale momenten. In samenwerking met zorgverleners als huisartsen en ergotherapeuten wil ik dit concept verder uitbouwen. Collega Maurice zal dit mee vormgeven en aan de slag gaan bij de senioren thuis. Hier in de zaak verkopen wij levensloopbestendige artikelen. Senioren zijn van harte welkom, krijgen onder het genot van een kopje koffie advies op maat. De klant kan iets kopen en meenemen, maar montage is ook mogelijk.”
DIE SNELLE LIJNEN MAAR OOK HET SOCIALE ASPECT SAMEN MET KWALITEIT EN VAKMANSCHAP, DAT IS SERVICE
Er is chemie tussen Harold en zijn klanten: “Ik denk mee, schep vertrouwen. Onze deur staat open, voor advies kun je gewoon binnenkomen. Ik houd van korte lijnen en snelle communicatie via Whatsapp. Binnen een half uur heeft de klant een reactie. Dat, samen met het sociale aspect en kwaliteit en vakmanschap, is Service. Ook nazorg is belangrijk. Als je die overslaat, lever je geen complete dienstverlening. Even achteraf checken of alles in orde is, is erg belangrijk. Die persoonlijke benadering maakt dat klanten steeds weer terug komen. En natuurlijk ook deze USP’s:
• Bij een calamiteit of werkopname springen we op de fiets en zijn we snel en milieuvriendelijk bij de klant.
• Voorrijkosten berekenen we niet, we zijn immers al in de stad.
• Vertrouwd dichtbij, dat is een pluspunt voor onze klanten.
Harolds droom is werkelijkheid geworden. Is er toch nog een stip aan de horizon? “Het unieke concept van De Klussenbox is mijn blauwdruk om te gaan franchisen. Dat is de volgende stap. Ik wil graag in het hele land ‘Klussenboxen’ openen. Daarnaast ga ik van ‘Veilig Thuis’ ons specialisme maken. Dat is echt een groeimarkt en de omgang met en het ontzorgen van senioren geeft me heel veel voldoening,” aldus een trotse Harold.